Magamról

Mi az én történetem?
 

Kezdhetném egy szép tanmesével és azzal, hogy én a leg… és a leg… no, meg a leg…. akarok lenni.

Nem így van. Mindenkinek előbb vagy utóbb megérkezik az elhivatottság, amelyről úgy gondolja, hogy az az Ő útja. Így történt ez velem is.

Nagyon korán, már 7 éves koromban megtanított az apám vezetni és így kerültem kapcsolatba az autókkal és a közlekedéssel. Ellentétben szerintem sokakkal, nekem kifejezetten célom volt minden alkalommal, amikor beültem az autóba, hogy jobban és kevesebb hibával végezzem az az napi autózásomat. Merthogy igen, sokszor téved az ember és hibázik. Ha nem javítja ki ezt tudatosan akkor még rögzül is bennünk…..

A középiskola után nemsokkal a mentőknél kezdtem dolgozni, mint mentő-gépjárművezető. Több igazán gyakorlott és nem elméleti tudással rendelkező kollégámtól sikerült nagyon sok tapasztalatot és kiemelkedő tudást megszereznem. Hálával tartozom nekik! Ugyanakkor volt lehetőségem balesetek helyszínén a mentésben részt venni és sok olyan információt összeszedni, amely évekkel később, azaz most a vállalkozásomban elképesztő segítségemre van.

Később, teherautókat és nagy-értékű gépeket értékesítettem, mint területi képviselő és sikerült megismernem a hazai fuvarozó és szállítmányozó vállalatok szokásait a jármű beszerzésekben.

Ezután jött öt olyan év az életemben, ahol az üzemeltetést és a járművezetőkkel való problémákról kaptam bőven leckéket. Európa teljes területén szállítottam embereket a külföldi munkavégzésük helyére, ráadásul úgy, hogy a több autó egyikén hétről-hétre teljesítettem én is a 3-4, esetenként 7000 km-es etapokat.

Ezek után tehergépjármű vezetőként belülről igyekeztem megtapasztalni a 18 tonna feletti kategóriában azokat a problémákat, amelyek miatt nem működik vagy nem jól működik jelenleg egyetlen egy fuvarozó, szállítmányozó vállalat sem.

Mindent összevetve arra kellett rájönnöm, hogy az általam megtett (korántsem elegendő!!!) három millió kilométer tapasztalatait valamilyen formában megpróbálom mások segítségére bocsátani, hogy tanuljanak belőle és aknázzuk ki közösen a megszerzett információt.

Aztán jött az elhívás! A HIVATÁS!

Alaposan elemezgettem az eddig összegyűjtött információkat és közben eszembe jutott az, ami gyerekkorom óta nem hagy nyugodni! Mégpedig egy kérdés: Miért a legbiztonságosabb közlekedési eszköz a repülő?

A biztonság! Talán ez, amiért ennyi mindent meg kellett tapasztalnom? Azt hiszem, hogy igen. A közlekedés biztonságosabbá tételéért szeretnék dolgozni!

Ez a fő célom, hiszen 3 millió kilométer megtétele a közúton, ráadásul baleset nélkül ez megkérdőjelezi a számomra, azt a kijelentést a statisztikák ellenére, hogy a repülés biztonságosabb.

Sok információm van, amelyek lehetővé teszik, hogy a közúti áruszállítás biztonságosabbá tételén dolgozzak és mindezt, a fuvarozók és szállítmányozók számára olyan piaci előny megszerzésével járjon, amely mintapéldául szolgálhat a közlekedés más szereplőinek is arra, hogy egy más nézőpontból, más lehetőségekkel és sokkal biztonságosabban menjenek ki az utakra, mint eddig bármikor!

A közlekedés biztonságosabbá tételén dolgozom úgy, hogy a résztvevők előnyre tegyenek szert!

MARADJON SZABAD AZ AUTÓZÁS ÉS LEGYEN A KÖZÚT A LEGBIZTONSÁGOSABB HELY KÖZLEKEDÉSBEN!

Azt gondolom, hogy mindenkinek joga van a biztonsághoz. Nem lehet megengednünk, hogy tisztázatlan közlekedési balesetek legyenek, járművezetők képzetlenül közlekedjenek, a környezetvédelmet bármely gépjárműtulajdonos és üzemeltető semmibe vegye. Nem engedhetjük, hogy ebben a nagy és egyre bonyolultabb rendszerben önvezető gépek vegyék el a közlekedésünk szabadságát, ha lehetőség van arra, hogy a fejlett járműipar és az informatika támogasson minket a helyes és biztonságos közlekedésben!
Nem kisebb feladatot, mint a balesetek teljes csökkentését tűztem ki célul.

Mivel? Sok-sok szakemberrel és egy olyan informatikai rendszerrel, amely megőrzi az autózás szabadságát, de növeli az emberekben a felelősségtudatot.

Kinek lesz erre szüksége? Bízom benne, hogy amint felismerik az emberek, a jármű gyártók, a közlekedési szakemberek és a biztosítók, akkor már a világnak!

Megvalósítandó céljaim az elkövetkező 5 évben

%

balesetek csökkentése

  • Csökkenteni a járművek környezetterhelését intelligens rendszerekkel 90% 90%
  • Fuvarozók kiadásait csökkenteni intelligens rendszerekkel 65% 65%
  • Hivatásos gépjárművezetők fluktuációját csökkenteni 95% 95%
  • Szállítmányozó, fuvarozó vezetők szemléletváltását elősegíteni 100% 100%

%

A rendszer felhasználóinak a száma az 5. év végén a vállalatok között

Varga András

Varga András

Tulajdonos - Tanácsadó

Tagja a Közlekedéstudományi Egyesületnek, a Magyar Közúti Árufuvarozók Egyesületének a Magyar Közlekedési Klubnak. Az adttámogatott járművezetés fejlesztésének szakembere, vállalkozó és előadó, vezetéstechnikai és műszaki szaktanácsadó.