Hogyan használjuk a járművekből kinyerhető adatokat?

Ismert a flottakövető rendszereknél, hogy képesek a járművekből kinyert adatokat kiértékelni, akár a járművezetők vezetési szokásait illetően is. Sokakban rossz beidegződések működnek, amelyek természetesen javíthatók lennének, ha egyáltalán tudnánk, hogy miként lássunk hozzá.

Nézzük meg, hogy most mi áll a rendelkezésünkre:

  1. Tudjuk, hogy mikor, merre jár az autónk.
  2. Tudjuk, hogy milyen műszaki folyamatok zajlanak a járműveinkben.
  3. Tudjuk, hogy a járművezető mikor, mit tesz vagy éppen nem tesz a járművel.

Mi az, amit viszont nem tudunk és egyetlen rendszer sem jelez és beavatkozásunkat meghiúsítja:

  1. Nem tudjuk a forgalmi körülményeket. (Baleset, dugó, földes út, bányakörülmények, stb…)
  2. Nem tudjuk, hogy hogyan változtassuk meg a rossz működést távolról egy-egy járműben.
  3. Nem tudjuk a járművezető rossz beidegződéseit kiküszöbölni.
  4. Nem tudjuk a flottakövetőknek elmagyarázni, hogy a mi vállalatunk miben más, mint az átlag!

A felsorolásokból az derül ki, hogy ha hatékonyabbá szeretném tenni a rendszert, akkor valamilyen módon az ismeretlen adatokat is ismertté kellene tennünk, hogy be tudjunk avatkozni.

A rendszerbe beköthető az ismeretlenek közül az 1. és 2. pontban felsorolt önműködő mechanizmus. Ugyanakkor a 3. pontban felsorolt, azaz a járművezetők egyéni hibái, már problémát fog okozni. A 4. pontban szereplő probléma, viszont továbbra is egy ismeretlen terület lesz, ha nem szabjuk a vállalatunk feladataihoz a flottakövető rendszert!

 

Önműködő járművezető képzés!

Mi oldhatja meg a problémát?

Fontos kiemelni, hogy minden ember más és más. Ahogyan a vállalatok működésében sincs két egyforma. Ehhez az egyediséghez kellene alkalmazkodnia minden működő rendszernek a fuvarozásban és a szállítmányozásban.

Első olvasatra ez valami olyan feladat, ami messze meghaladja a cégvezetők, menedzserek valamint a flottaüzemeltetők képzeletét és a jelenleg működő rendszerek képességét.

Nehezen elképzelhető, de egyszerű a megoldás, mely részben egy gépesített, azaz automatizált folyamattá változtatja a mesterséges intelligencia a járművezetők hibáinak kiküszöbölését, egy személyre szabott és a hibák kiküszöbölésére irányuló képzési rendszerrel.

Más részben pedig, ugyanez az intelligencia képes a vállalat egyediségével összehangolni a teljes flottakövetést és olyan valós adathalmazt generálni, amely személyes és egyedi kiértékelést tesz lehetővé.

Ezzel együtt alkalmas egy a vállalat speciális igényei alapján létrehozott egyedi ösztönzőrendszer bevezetésére, amely képes hosszútávon lekötni az alkalmazottakat a vállalatnál.

Miért lesz ez jó?

Egyrészt javít a hatékonyságon, amely a vállalat részére nagyobb eredményt garantál.

Másrészt mind a részvényesek, a tulajdonosok, de még a menedzsrek részére is új nyereséget, fejlődést tesz lehetővé!

Csökkenteni tudja az alkalmazottak elvándorlását, növeli az elköteleződésüket, hiszen olyan fejlődést tesz lehetővé, amelyet használni tudnak a saját hatékonyságukra.

Képes nagyságrendekkel jobb környezetvédelmi célok megvalósítását garantálni, amelyért jelenleg (bár tudjuk, hogy ennél sokkal szennyezőbb iparágak vannak!) a fuvarozást és szállítmányozást teszik felelőssé.

Mindezek mellett a közlekedésbiztonságban hoz kiemelkedő pozitív javulást, ami személyes célom és utat nyit a civil felhasználásban történő alkalmazásra.

Bármennyire is lényegtelennek tűnhet ez utóbbi cél, tudni kell, hogy ma mindannyian a közlekedéstől függünk. A javulás a gyermekeink, szeretteink életét is befolyásolja és teszi a közúti közlekedést biztonságosabbá, szabadabbá.