A tettvágy nagyon nagy úr. A lelkesedés fűti és olyan üzemanyagot használ, amely a bevitt energia többszörösét hozza ki belőlünk. Ebből lesz a türelmetlenség.

Mielőtt ide eljutottam volna – a türelmetlenségig – elkezdtem összpontosítani az előttünk álló feladatokra. Hiszen a befektetői döntés egy dolog. A tőke megérkezéséig és a valós munka elkezdéséig még pár hét eltelik.

A mi esetünkben a háttér dokumentumok, nyilatkozatok és sok-sok, a folyamat szakszerű beindításáig eltelő idő 3 hét. Ami még azt jelenti csak, hogy elkezdjük a közös cégalapítást. A kész cégben fogjuk tudni csak megvalósítani a terveinket, amely már rendelkezik azzal a tőkeháttérrel, amely a megvalósítás alapja.

Tehát le kell küzdeni a türelmetlenséget

Persze sem a nyilatkozatok, sem a szerződések kitöltése nem telik hetekbe, a köztes időben is kell valamit kezdeni.

Ezt mi a cég alapvető struktúrájának kialakítására és a partnereinkkel történő előzetes egyeztetésekre fordítottuk. De mit is jelent mindez?

Mi, a tesztek alatt már létrehoztunk egy MVP-t. Azaz egy minimálisan működő terméket. E terméket az utolsó két-három hónapban tettük elérhetővé a korábban felkeresett, a piackutatásban résztvett személyeknek, vállalatoknak.

Mit tudott ez a termék? Igazából vázlata a készítendőnek, de minden alapvető olyan funkcióval rendelkezik, amely képes volt azt az eredményt elérni, hogy a célcsoportjaink valóban fizetnének a szolgáltatásunkért. Tehát egy bonyolult, legtöbb esetben ingyenes előre gyártott applikációk, wordpress, fizetési felület, többszörös adatbekérésekkel kombinált alapverzió, Ami még csak nem is egyszerű!

Ez elegendőnek bizonyult, hogy elkezdődjenek a regisztrációk és már nem csak a családtagok, barátok és a bolondok voltak köztük, hanem külső személyek és cégek is.

Mindezt a befektetői szerződéskötés és az új cégalapítás megállította egy pár hétre.

Szerencsénk, hogy erre számítottunk. Így lehetőségünk nyílt ebben a pár hétben, a már a termékünket használóinkkal és a felfüggesztés tájékoztatásával együtt egy újabb piackutatást lefolytatni.

Ez határozza meg a kialakítást. És ez az alapja a cégünk belső működésének kialakítására is. Már tudjuk, hogy milyen technikai fejlesztésekre lesz a kezdetekben szükségünk, hol keressünk megfelelő információkat és milyen egyszerűsítéseket kell felépítenünk az első hónapban.

Ezért szükséges a partnereinkkel új koncepciók kialakítása és egy kísérlet sorozat, illetőleg tervezési folyamat kidolgozása, amely már a mérföldköveinkhez igazodik. Így a szerződéskötésig eltelt időszak nem türelmetlenséggel telt, hanem egyszerű “stratégiai” tervezéssel.

Hogy mi lesz a következménye, azt a jövő héten megírom!

Üdv: András


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük